Mima börjar blogga igen!



Nuru!

Jag är verkligen skit tråkig. MEN! Jag tänker börja blogga igen :D
Jag skrev mkt förut men ja.. Har man inget internet så har man inte...

Jag har just nu ingen egen dator heller. Men jag är på jakt efter en=)

Tänkte göra en snabb genomgång på vad som händer i livet för mig just nu =)



Jag har hoppat av gymnasiet! (Dum dum idé! Gör det inte, be om hjälp!)
Men. Efter att ha krånglat med skolan sen 14års ålder och inte fått hjälp eller veta varför jag är så seg lärd? Så fyllde jag 20 år. Går man då ettan på gymnasiet så äre kört.
Fyller du 20 år och pluggar på gymnasiet så försvinner inakorderingen och Underhålls stödet. Du får bara CSN studiehjälp. Är du under 20 år så får du 1050kr + (om du har skilda föräldrar) underhålls stöd 1273kr och inak. som varierar. Jag hade ca 1400? Om nu 3673 kr försvinner och du får endast 2600kr så har du inte råd med hyran på 2000 kr och mat till dig själv.

Så hur gör man?
Vi kolla upp alla bidrag!
Men Nej. Det fanns inga. Aktivitets stöd fanns. Men de va svårt att få du..

Sista utvägen: Soc.

Men. Då är jag 20 år. Det är försörjnings plikt till det året jag fyllt 21. Men mina föräldrar har inte råd att betala för mig!
Men. Hade jag klarat skolan och varit 18 eller valt att inte gå i skolan Då. Kan man få försörjnings stöd.

Så. Vad har jag för val.

Hoppa av gymnasiet.



Jag har flyttat till Falun. =)
Jag bor med Jim och Jicka =)
Vi har bott ihop sen april.
Så vi är i full fart med att hata varandra för ena måste diska mer än den andre.
><
Men för att rädda våran vänskap så letar jag ny lägenhet. Har kommit fram till att jag måste få bo ensam!
Så får jag ha det lortigt =)

Lära mig ta ansvar själv=)
Ingen MammaJicka:P


Jag går på nått som heter Ung utveckling. Eller UPC?
Vi dricker kaffe och snackar =)
Sen får jag pengar=)
Vi diskuterar också om vad vi vill bli. Kanske får jag en praktik plats:O
=)


Jim smyg lär mig att tattuera=)
Jag tränar som satan med all skuggning och koi fiskar.
Det är mycket old school nu för mig=)



Jag är fortfarande tillsammans med världens finaste Oliver=)
KÄR I DIG!



Jag har börjat rida igen=)
En islänning på 7år och är hel galen. =)
Svårt. Den har flera växlar...
Är dressyr ryttare.. Så.. Det där med pass och tölt..
ja.. Intressant...
Eldur från Elftuna heter han=)
Super nice häst full i massa hyss=)




Jag och Jicka har startat Myling
=)
Kolla gära www.mylingart.blogg.se
eller ut på våran bdb www.bilddagboken.se Mylingart
Lite foto och sånt skit;)






Jag gör fortfarande syntet dreads och käkar för mkt socker..

Mina planer för framtiden är lite rostiga..
Men.
Jag ska försöka överleva att vara arbetslös.=)
Och har funderingar på att söka till Fornby folkhögskola
så jag kan utveckla min konst.

Jag väntar på en utredning för ADHD. Tänk. Efter 20 år så får jag en diagnos?
Som jag kunde fått bra användning för under min skol tid.
Med andra ord. Jag kunde fått hjälp att klara skolan på rätt sätt!
Skit grej..
Kommer skriva mkt om det.
För jag börjar verkligen tänka om när det gäller mig.



Få se vad som händer.
:O

Jag är blond nu och är uppe i 7 tattueringar och har septum och ring i örat och läpp!



Mima

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0